czwartek, 12 września 2013

One week , One person. Rihanna!

Hej kochani !:) 
Parę dni temu obchodziłam 20 urodziny, tym samym moja biblioteczka została powiększona o świetne pozycje . Za mną już pierwszy egzemplarz. 

Na pierwszy ogień poszła " Rihanna. Nieautoryzowana biografia." Danny'iego White .


Książkę czyta się bardzo lekko, nawet człowiek nie zwraca uwagi jak przewraca kolejne strony. Dotychczas przeczytałam biografie Adele i utknęłam na biografii  Beyonce, w której ilość nazwisk, nazw miejsc i dat jest niezwykle męcząca i zniechęca czytelnika. Teraz mam wakacje, więc mam nadzieję , że w końcu jakoś przez tą książkę przebrnę . 

"Nieautoryzowana biografia" Rihanny składa się z 7 rozdziałów . Od "Życia przed sławą" ,"Spełnionych marzeń" ,"Narodzin gwiazdy" przez "Cenę sławy", 'Nowy kierunek' , "Zbuntowanego kwiata" by zakończyć na rozdziale "Pokonać ich wszystkich".

Ujawnione są takie ciekawostki jak: Skąd właściwie Rihanna? Jak zaczęła się jej przygoda z muzyką ? Skąd czerpała i czerpie inspirację ? Czy więcej w jej życiu szczęścia, pracy czy talentu? Jak z nikomu nie znanej Robyn Rihanny Fenty stała się gwiazdą pop'u . Znaną na świecie, twarzą wielu marek. Marka samą w sobie, która w wieku 25 lat ma na koncie sporą sumkę oraz 7 wydanych płyt i wiele innych pobitych rekordów. 

Jedną z ciekawostek, które można znaleźć w książce jest sposób w jaki Rihanna przygotowuje się przed wejściem na scenę. Przygotowania dzielą się na fizyczne i emocjonalne.  Sposób fizyczny: Pastylki do ssani, nawilżenie strun głosowych parą wodną oraz UWAGA! :) Rihanna w ramach przygotowań do występu,  rozmawia ze swoim nauczycielem śpiewu przez Skype'a :
"Siedzimy przy stole do makijażu i robimy półgodzinną rozgrzewkę - wyjaśnia- Następnie Jen, moja asystentka i barmanka, przynosi mi drinka z sokiem pomarańczowym albo wodą gazowaną z limonką, żeby nie był aż taki mocny". Wypicie drinka pomaga jej się przygotować i uspokoić.
(str. 119)
Niestety nie zawsze to pomaga wówczas, barbadoska zakłada kaptur na głowę i idzie połazić, krążąc incognito wśród publiczności .
Tuż przed wejściem na scenę , Rihanna wraz z ekipą odmawia wspólną modlitwę, zakończoną okrzykami mającymi przypomnieć w jakim miejscu teraz grają ! :) 

"W ostatnich kilku sekundach odmawia w myślach modlitwę za siebie i publiczność. "Zawsze modlę się za widzów "-powiedziała."
(str. 120) 
Jeśli chodzi o książkę, na rozkładzie okładki pada zapowiedź , ze autor możliwie bezstronnie postara się ukazać czytelnikom kruchość młodej kobiety. Po przeczytaniu takiej zapowiedzi spodziewałam się, większej ilości wątków, które by mnie wzruszyły czy w podobnym sensie utknęły we mnie. Niestety czegoś takiego nie odczułam, po przeczytaniu całej książki utwierdziłam się w myśli, że Rihanna pomimo wielu trudności, ciężkich chwil to wciąż silna w kobieta z pazurem, która tylko w męskich ramionach daje się skruszyć. 
Stąd też logo na jej płytach "R" które symbolizuje miecz obosieczny .
Jedno ostrze symbolizuje siłę, a drugie kruchość.  
A Jej życiowe motto to :
" Never a failure - always a lesson"(Nie porażki , tylko lekcje)



Zabrakło tej wrażliwości w samej książce, stąd "Rihanna. Nieautoryzowana biografia"
oceniam na 4+ w skali 5 stopniowej. 

Z tej też okazji na blogu od dziś rusza cykl "Tydzień z Rihanną!" . Każdego dnia, na blogu będzie pojawiał się wpis ujawniający kolejne twarze największego kameleona muzyki pop. Tematów dnia pozwólcie , że nie zdradzę, będzie to niespodzianką !:) 

Za nami pierwszy dzień. Pierwszy wpis. Jak Wam się podoba? Ciekawi jesteście dalszych części ?


Po przeczytaniu książki, na język nasuwa mi się jedno zdanie opisujące Tę postać. 
Osoba, która do oddychania nie potrzebuje tlenu lecz muzyki.
Pozdrawiam! :*





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz