czwartek, 21 maja 2015

Interactive FunBoard & Unpredictable team

Hej :))

To znowu ja ! :) Tym razem chciałam Wam opowiedzieć o mega ciekawym projekcie jakiego mogłam być częścią.

W styczniu na stronie koła naukowego KOLOR do którego należę, pojawiło się ogłoszenie. Trzech informatyków poszukuję osoby studiującej na kierunku matematyki do drużyny na konkurs Mat2Tab. Nie mam pojęcia czemu ale napisałam do chłopaków, że w sumie bym mogła im trochę pomóc. Chłopaki przedyskutowali sprawę i przyjęli mnie do zespołu. Szczerze nie wiedziałam w ogóle na czym polega ten konkurs. Poszłam w ciemno...

Tym samym, kiedy projekt naszej drużyny przeszedł pierwszy etap konkursu, czekało nas mnóstwo pracy przy jego realizacji. Zostałam odpowiedzialną za całą część matematyczną naszej platformy edukacyjnej oraz współpracę z nauczycielami i ośrodkami edukacyjnymi. Początki były troszkę ciężkie, zgranie się z nowym teamem, poznanie swoich wzajemnych oczekiwań i ich zrealizowanie. Jednak atmosfera od początku w drużynie była super! Nadawaliśmy na tych samych falach co ułatwiło kontakty i pomimo kilku stresujących sytuacji nie pozabijaliśmy się ! :)


Jak możecie przeczytać wyżej nasz team był mega różnorodny, każdy był specjalistą w innej dziedzinie. Ale uważam, że stworzyliśmy mega zgraną drużynę :) W której panuje zasada, jeden za wszystkich, wszyscy za jednego ! :)

Unpredictable team tuż przed finałem.

Stworzyliśmy platformę edukacyjną na tablice interaktywne. Platformę, która będzie praktyczna dla nauczycieli przy prowadzeniu zajęć jak i przez zabawę będzie rozwijać dzieci. Nasz projekt jest skierowany dla dzieci z klas edukacji wczesnoszkolnej, co również było ogromnym wyzwaniem. Jak stworzyć coś takiego co będzie zrozumiałe dla tak małych dzieci. Jak nauczyć ich tak bardzo podstawowych pojęć jak dodawanie czy odejmowanie. Jednak nasze obawy zostały rozwiane pod czas testowania gotowego już projektu. Nauczyciele docenili naszą część składająca się z  kursów przeznaczonych do prowadzenia zajęć, zaś dzieci były prze szczęśliwe pod czas pracy z naszymi grami i narzędziami.

Ich ekscytacja, radość, chęć uczestniczenia w grach przeszła nasze największe oczekiwania. Żebyście widzieli co się działo w klasie, pod czas gdy uczniowi kończył się czas na rozwiązanie zadań! Atmosfera była tak gorąca jak na trybunach pod czas meczu! A gdy udało się wygrać grę, wszyscy byli tak szczęśliwi,że i nas rozpierała euforia. Spotkanie z dziećmi chyba było największą wygraną. Zobaczyliśmy że nasz trud i praca nie poszły na marne,że zabawa z naszą platformą sprawia im ogromną radość.

Nasza platforma zakwalifikowała się do finały konkursu Mat2Tab. Tym samym 15 maja odbyły się prezentacje najlepszych projektów tegoż konkursu.

Wszyscy finaliści Mat2Tab.
Unpredictable pod czas prezentacji ! :)

Prezentacja kursów wspomagających prace nauczycieli.

Niestety nie udało nam się zdobyć tych najważniejszych nagród, jednak zostaliśmy wyróżnieni przez firmę PGS Software, która podkreśliła, że spełniliśmy wszystkie kryteria i założenia jakimi kieruje się ich firma.

Co mi dał udział w takim projekcie?

Na pewno realizowanie czegoś czego dotychczas nie robiłam! :) Jednak przede wszystkim sprawdzenie siebie i swoich możliwości. Projekt na pewno sprawdził mnie pod względem pracy w drużynie i działaniu w krótkim czasie, gdzie wszystko jest na wczoraj. Dla mnie to była mega kreatywna praca ,która sprawiała mi mega dużo radości! :) Był to dla mnie bardzo intensywny czas, gdzie pracę nad projektem musiałam pogodzić z akcją Zambia (z tym związane częste podróże na trasie Pasłęk-Gdańsk), pisaniem pracy licencjackiej oraz  obowiązkami na uczelni. Myślę, że udało mi się to wszystko pogodzić, gdyż chłopaki nie wyrzucili mnie z teamu a w planach przed nami nowe pomysły na nowe projekty. Myślę, że zdobyłam również mega fajne znajomości, z ludźmi którzy mają pasję i realizują je z ogromną radością.

Ja z chłopaków jestem mega ale to mega dumna! Każdy w tą platformę włożył ogrom pracy i serducha. Są to niezwykle zdolne bestie! Wiem, że dla nich to jest początek niezwykłej kariery i kolejne doświadczenie, które będą mogli wykorzystać przy innych projektach. Jestem pewna, że zaprezentowanie się w finale, było dla nich przedstawieniem się dla potencjalnych pracodawców. Za chłopaków ściskam mocno ale to moooocno kciuki, mam nadzieję, że oni za mnie też :D

Na koniec powiem jedno, Unpredictable team to nie tylko zwykła drużyna to już jest coś więcej! :) Ponieważ jesteśmy NIEOBLICZALNI to jestem pewna, że jeszcze o nas usłyszycie ! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz