sobota, 29 stycznia 2011

Do czego znowu mnie namawiasz...

Czy kiedykolwiek mieliście takie sny, że wyraźnie słyszeliście jakąś piosenkę, która ciągnęła się przez cały sen?:) Tak mi się zdarzyło dzisiejszej nocy, przyznam się to  nie był pierwszy raz. Może to wynika z mojego uzależnienia od muzyki hmm.. Dobra wracam do tego snu :) Przez całą noc "słuchałam" piosenki "Do czego znowu mnie namawiasz", wstałam rano i zaczęłam sobie nucić "Do czego znowu mnie namawiasz... dlaczego kusisz mnie..."



Zapraszam do posłuchania :) muzyka wpadająca w ucho ^^ Na klipie wyżej niestety mało co słychać gitarowe wejście które nadaje fajnego brzmienia całej piosence. Na szczęście np. na wrzuta.pl już jest bardzo dobrze słyszalne :)

Postanowiłam, że dzisiaj podzielę się z Wami moją  interpretacją tekstu właśnie tej piosenki :)
Myślę, że ta piosenka opowiada o związku, nawet powiedziałabym że toksycznym . Kobieta jest zakochana w mężczyźnie ale w ich związku nie dzieje się najlepiej. Najprawdopodobniej on ją krzywdzi, może nawet i bije albo w inny sposób się znęca. Wiele razy ona chciała odejść, zakończyć ten związek ale nie  potrafi. Jego  miłe słówka i chodź najmniejszy czuły gest sprawiają, że ona kolejny raz mu ulega i tkwi w tym toksycznym byciu razem. Kobieta jest świadoma, że kochany ma nad nią władzę i nią manipuluje ale przez miłość jaką ona go obdarzyła nie potrafi  zerwać z tymi kajdanami.Piosenka jest opisem walki kobiety miedzy swoimi uczuciami a rozsądkiem.

Tak więc wyglądają moje przemyślenia dotyczące tej piosenki.

 A Wy czy się zastanawiacie jaki jest przekaz albo historia zawarta w danej piosence? Może całkiem inaczej byście zinterpretowali? Czekam na Wasze historie, przemyślenia :)

 pozdrawiam :)

3 komentarze:

  1. Wybacz, że nie odpowiem na Twoje pytania. Jakby to powiedziała nasza polonistka "Nie czuję tego".
    Co do snu... Bardzo często zdarza mi się uroić jakiś utwór w tle. Natomiast było bardzo dziwne, kiedy we śnie mój rozmówca odpowiedział mi tekstem z Comy - "To nie istotne z perspektywy absolutu." o.O
    Tak mi się śmiać chciało, że aż się obudziłam xD

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem każda piosenka nosi ze sobą jakieś przesłanie, tym głębsze jest dla słuchacza, im bardziej ma związek z jego życiem i z tym co się w nim teraz dzieje. W zależności od tego jaki tok myślenia obierzemy tak zostanie przez nas zinterpretowana. Jednak większość osób tak na prawdę nie zauważa tego co autor miał do przekazania, gdyż nie każdy z nas ma duszę 'artysty' i nie zagłębia się w tekst piosenek. Zazwyczaj to czego słuchamy, o czym myślimy przez cały dzień lub przed samym snem powraca do nas w nim.

    OdpowiedzUsuń
  3. hm... można różnie odebrać tą piosenkę a to wszystko zależy od tego jak wsłuchamy się w słowa piosenki. Ja osobiście widzę tu kilka przekazów. Jednym przykładem może być to ,że dziewczyna zakochała się w chłopaku a on ją wykorzystuje , oszukuje ale ona wszystko mu wybacza ,cóż taka miłość jest.W jakiś sposób sny coś nam sugerują ale nigdy nie znajdziemy na to odpowiedź. pozdrawiam :) pisz tak dalej .

    OdpowiedzUsuń